Wyznaczaj priorytety, na których się skupisz
Okazuje się, że bardziej efektywnie pracujesz, gdy skupiasz się na jednym zadaniu niż nadzorując jednocześnie kilka spraw. Jeżeli działasz w maksymalnym skupieniu, jesteś w stanie osiągnąć wyjątkowo dobre rezultaty. Wyznacz sobie priorytetowe zadania na dany dzień i konsekwentnie je realizuj. Pozbądź się wszystkiego, co mogłoby Cię rozpraszać, czyli telefonu prywatnego i nie loguj się na portalach społecznościowych. Nic nie może odciągać Twojej uwagi od realizacji wyznaczonych samodzielnie zadań. Informacje o tym, jak wyznaczać priorytety, znajdziesz np. w artykułach na Pracuj.pl.
Najtrudniejsze zadania wykonuj jako pierwsze
Być może próbujesz odsuwać od siebie najtrudniejsze bądź nieprzyjemne zadania i wykonujesz je na końcu, kiedy nie masz już innego wyjścia. Odsuwanie problemów wcale nie sprawi, że przestaną istnieć. Prędzej czy później będziesz musiał się z nimi zmierzyć. Jednak zrobisz to bardziej efektywnie, gdy przystąpisz do trudnych czynności na początku pracy. Nie tylko będziesz miał je szybko z głowy, lecz również będziesz je wykonywać maksymalnie wypoczęty i sprawny.
Ustal sobie, że w regularnych odstępach czasu będziesz robić przerwę w pracy. W ten sposób podzielisz dzień w biurze na krótsze odcinki, które znacznie łatwiej będzie przetrwać. Mając w perspektywie krótką pauzę, lepiej skoncentrujesz uwagę na wykonaniu bieżących zadań. W przerwach staraj się wstać zza biurka, przejść się czy otworzyć okno. Taka chwila relaksu pomoże Ci spojrzeć na problemy od nowej strony i sprawi, że mózg przez chwilę odpocznie, by z nowymi siłami powrócić do wykonywanych zadań.