Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 18:16
Reklama dotacje rpo

Gdzie pada ludzki wzrok? Badania eye-tracking wskazówką dla twórców stron www

Wiele osób stawiających swoje kroki w reklamie internetowej lub tworzeniu stron często nie zdaje sobie sprawy odnośnie konieczności optymalizacji witryny www nie tylko pod względem samej wyszukiwarki, lecz również ludzkiego wzroku. Eye-tracking nie jest nowym pojęciem w marketingu internetowym i ekonomii behawioralnej, jednak niewiele osób przykłada do niego wagę. Tymczasem prezentacja, którą stworzyło samo Google, pokazuje krok po kroku, gdzie najczęściej pada ludzki wzrok w procesie poszukiwania odpowiedzi na zapytanie wpisane w wyszukiwarkę. Wyniki badań stanowią cenną wskazówkę w procesach takich jak SEO czy uruchamianiu kampanii Google Ads.
Gdzie pada ludzki wzrok? Badania eye-tracking wskazówką dla twórców stron www

Eye-tracking jako podpowiedź dla każdego specjalisty SEO/SEM

Analizy przedstawione przez Google jasno wskazują, jaką ścieżką powinno się podążać, by mieć szansę na osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Hiszpańscy naukowcy, którzy przebadali 58 osób techniką eye-trackingową, jasno potwierdzili efektem swoich badań, że to opis znajdujący się pod tytułem przykuwa wzrok większości na dłużej (szacuje się, że ponad połowę czasu, jaki badani przeznaczyli na analizę wyników otrzymanych w wyszukiwarce). Wynik zwraca uwagę na bardzo ważną część procesu optymalizacji strony pod kątem treści - opis umieszczony pod tytułem strony ma za zadanie przyciągać wzrok, a jednocześnie zawierać w sobie słowa kluczowe, by był lepiej odczytywany przez roboty Google. Usprawnia to proces pozycjonowania stron, tym samym zwiększając szansę na pojawienie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Rich snippets (czyli dodatkowe wyniki pojawiające się podczas wyszukiwań, tj. opisy, informacje, streszczenia danych artykułów, najważniejsze fragmenty etc.) podnoszą CTR wyniku, działając na korzyść SEO - jednocześnie nie mając na nie bezpośredniego wpływu. Rich snippets pozwalają dowiedzieć się więcej o internautach; odpowiednio wykorzystana wiedza może zapewnić wyprzedzenie konkurencji, co świadczy o ich użyteczności. Podobnie jest w przypadku Google Ads. Eye-tracking pozwala na gromadzenie danych i ich późniejsze wykorzystanie w sferze UX, dzięki czemu specjaliści SEO/SEM mają okazję na stworzenie reklam, które będą trafiać w samo sedno grupy docelowej.

Sprawdź ile kosztuje reklama w Google z Afterweb

“Jeśli jesteś zainteresowany marketingiem internetowym musisz także wiedzieć, że na to ile kosztuje reklama w Google wpływa również konkurencyjność branży oraz popularność słów kluczowych. Im jest ona większa, tym wyższy budżet należy przeznaczyć na kampanię. Co więcej, ocenia się również lokalizację, na jaką ma być wyświetlana reklama oraz wybrany typ kampanii. Do dokładnego oszacowania stawki warto wykorzystać planer słów kluczowych i zasięgnąć opinii specjalistów, co uchroni przed przepalaniem budżetu.”

źródło: https://afterweb.pl/ile-kosztuje-reklama-w-internecie-google-ads/

 

Marketing ukierunkowany na konsumenta, czyli jak zyskać rzeszę fanów

Niestety, nie ma jednego przepisu na sukces. Każde działania w marketingu internetowym są dobierane według indywidualnych potrzeb przedsiębiorców. Jednakże istnieje zasada, która sprawdza się we wszystkich procesach promocji - zasada zrozumienia klienta. Jeżeli lepiej poznasz grupę docelową, do której kierujesz swoją ofertę, zwiększasz swoje szanse na zdobycie szerszego grona odbiorców. UX stale się rozwija, a eye-tracking jest tylko kroplą w morzu metod, w których kryją się podpowiedzi. Dziś stawia się przede wszystkim na klienta, bo właśnie on decyduje o zarobkach danej firmy. Daj się poznać z jak najlepszej strony, zaopatrując się w informacje, które pozwolą na zbudowanie solidnej więzi między Tobą a konsumentami. Twórz dla ludzi - tylko tak zdobędziesz ich aprobatę!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ
Reklamaprosto i po polsku
Reklama
Reklama