Drogi gościu, poznaj swoje prawa i obowiązki w hotelu!
Regulamin hotelu nieczęsto ulega zmianom. Chociaż na świecie istnieją tysiące hoteli, a każdy z nich ma swój własny regulamin, niektóre punkty powtarzają się w wielu aspektach. Dotyczą one zazwyczaj:
- doby hotelowej → rozpoczyna się i kończy w wyznaczonych przez hotel godzinach; najczęściej trwa od popołudnia do przedpołudnia/południa następnego dnia; jeżeli pokój nie jest gotowy na czas, goście mogą oczekiwać zadośćuczynienia, lecz nie zawsze w formie finansowej; z kolei zaś nieopuszczenie przez gościa pokoju w odgórnie wyznaczonym czasie może poskutkować naliczeniem dodatkowej dopłaty związanej z nieprawidłowym przedłużeniem pobytu;
- rejestracji → gościem hotelowym jest każda osoba zarejestrowana w recepcji; podstawą do odbioru karty lub klucza do pokoju jest okazanie dokumentu tożsamości z fotografią, a także podpisanie karty pobytu; jako gość nie można odstąpić pokoju osobie formalnie niezarejestrowanej w recepcji; należy pamiętać, że jeżeli wcześniej przebywało się w tym samym hotelu i wyrządziło się tak poważne szkody, obiekt może odmówić gościny;
- świadczenia usług → w przypadku posiadania jakichkolwiek zastrzeżeń, gość zobowiązany jest do zgłaszania ich w recepcji, umożliwiając pracownikom reakcję; hotel zaś musi zapełnić swoim gościom bezpieczny pobyt i komfortowe warunki wypoczynku;
- odpowiedzialności gości → w przypadku naruszenia zasad hotelowych, obiekt ma prawo odmówić gościowi świadczenia określonych usług; również to właśnie gość ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju szkody powstałe z winy jego bądź przebywających z nim osób;
- ciszy nocnej → obowiązek przestrzegania ciszy nocnej od 6-22 jest już standardem większości hoteli; osoby, które nie potrafią dostosować się do polecenia, mogą spotkać się z odmową hotelu w kwestii dalszego świadczenia usług.
Większość obiektów hotelowych, takich jak na przykład Hotel Crocus, udostępnia regulamin swojego hotelu na stronie internetowej. Pozwala to gościom na zapoznanie się z dokumentem jeszcze przed jego podpisaniem, minimalizując w ten sposób ryzyko tak zwanej „pustej rezerwacji”.
Co z bezpieczeństwem w hotelu?
Obsługa hotelowa przykłada ogromną wagę do tego, by wszyscy goście czuli się w obiekcie komfortowo. W hotelach obowiązuje całkowity zakaz palenia w przestrzeni wspólnej, balkonach czy pokojach, poza miejscami wyznaczonymi. Nieprzestrzeganie regulaminu kosztuje minimum 500 złotych, a taka cena skutecznie zniechęca nawet zapalonych palaczy. Nieuzasadnione wezwanie służb do hotelu również grozi obciążeniami finansowymi. Hotele coraz częściej zaostrzają swoje zasady, chcąc w ten sposób zniechęcić niektórych żartownisiów od nieprawidłowych zachowań. Gość podczas każdorazowego opuszczenia pokoju powinien ze względów bezpieczeństwa zamknąć okno i wyraźnie domknąć pokojowe drzwi. Choć może się to wydawać wiele, zasady istnieją nie bez powodu. Standard hotelu to jedno – zachowanie gości również ma znaczenie.
Napisz komentarz
Komentarze