Omawiamy główne cechy materiałów POS i korzyści płynące z ich zastosowania!
POS to skrót z języka angielskiego, który w rozwinięciu oznacza „Point Of Sale” - punkt sprzedaży. Najprostsza definicja materiałów POS objaśnia je jako formę reklamy, która obejmuje różnego typu nośniki fizyczne. Stosuje się je zazwyczaj na terenie sklepów i innych obiektów usługowych, dzieląc je przede wszystkim ze względu na charakter konstrukcji. Do materiałów miękkich zaliczane są wszelkie drobne ulotki, wlepki czy naklejki. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się permanentne materiały reklamowe POS, wykonywane przeważnie z tworzyw sztucznych. Przykładem tego typu przedmiotów są produkowane przez STprint shelflinery (listwy półkowe), shelfstopery (listwy komunikacji poprzecznej), wobblery, topery oraz headery. Solidna konstrukcja materiałów POS sprawia, że mogą one przybierać różne formy – począwszy od przykładów podanych przez chwilą, aż po całe stoiska sprzedaży czy małe punkty obsługi klienta. Ze względu na fakt, że są one atrakcyjne wizualnie, skutecznie przyciągają one uwagę odbiorców. Wysoka uniwersalność to jedna z ogromnych zalet tego rodzaju konstrukcji, dzięki czemu materiały POS mogą pełnić różne funkcje – informacyjne, promocyjne czy wizerunkowe. Przemyślane wykorzystanie materiałów POS w swoim biznesie może spowodować znaczny wzrost sprzedaży towarów i usług proponowanych przez firmę. Estetyczna ekspozycja zwiększa prawdopodobieństwo, że odbiorca zdecyduje się sięgnąć po produkt danej marki. Ogromną zaletą elementów POS jest również szeroki wybór formy reklamy, którą można świetnie dopasować do potrzeb firmy. Ponadto, wiele dostępnych na rynku produktów POS cechuje nad wyraz atrakcyjna cena – dzięki czemu każdy przedsiębiorca może pozwolić sobie na tę formę reklamy.
Rodzaje materiałów POS i ich zastosowanie
Materiały POS to szeroka grupa produktów, których szczegółowy podział nie należy do najprostszych. Między innymi z tego powodu stosuje się dość ogólne rozgraniczenie elementów, by chociaż nieco bardziej ułatwić zainteresowanym podjęcie decyzji na temat odpowiedniego wyboru produktu. Wyróżnia się więc:
- materiały przeznaczone na ladę – ich głównym celem jest przede wszystkim reklama produktu czy oferowanie jego próbek;
- materiały przeznaczone na półki – do ich zadań należy czytelna kategoryzacja produktów, która ułatwia klientom wybranie produktu konkretnej marki;
- materiały przeznaczone na sufit – należą do nich wszelkiego rodzaju hangery, plakaty oraz flagi mające przyciągać uwagę klientów;
- materiały podłogowe – mające zdobić punkty sprzedażowe oraz oznaczać działy, w których znajdują się produkty danej marki; należą do nich między innymi stojaki tekturowe, potykacze czy stoiska degustacyjne rozlokowane w różnych częściach sklepu.
Wiele informacji o materiałach POS możemy znaleźć na stronie stojakitekturowe.pl. Producent dodatkowo oferuje spersonalizowane projekty i autorskie konstrukcje wszystkim zainteresowanym inwestycją w materiały POS dla swojego biznesu. Jak widać, różnorodność przedmiotów POS daje przedsiębiorcom ogrom możliwości na reklamę. Materiały POS najczęściej możemy spotkać w sklepach, gdzie zazwyczaj wywołują one często impulsywne reakcje u niezdecydowanych klientów. Z roku na rok, popularność materiałów reklamowych zwiększa się i rozwija; oznacza to, że tradycyjna reklama wciąż odgrywa istotną rolę w drodze do sukcesu danego biznesu.
Napisz komentarz
Komentarze