Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 15:30
Reklama dogadać się w małżeństwie

Rola etykiety podczas sprzedaży produktów. Nie możesz jej lekceważyć!

Rola etykiety podczas sprzedaży produktów. Nie możesz jej lekceważyć!

Możesz posiadać najlepszej jakości produkt w najbardziej konkurencyjnych cenach. Możesz nawet przygotować specjalną kampanię marketingową, docierającą do szerokiego grona Klientów. Ale to na nic, jeżeli Twój wyrób nie posiada odpowiedniego opakowania. W zdecydowanej większości tego typu przypadków, etykieta na pudełku, butelce czy innych podobnych pojemnikach stanowi wręcz klucz do zdobywania zaufania wśród konsumentów. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy artykuł, w którym szczegółowo rozprawiamy się z rolą etykiety podczas sprzedaży produktów. Podpowiemy, dlaczego taka naklejka powinna znaleźć się na Twoim towarze oraz jak powinna wyglądać, aby być rzeczywiście atrakcyjną dla masy potencjalnych Klientów. Zapisz nasze wskazówki!

Etykieta to magnes dla oczu potencjalnych Klientów

Aby dokładnie zobrazować rolę etykiety w codziennej sprzedaży produktów, warto abyś chociaż na kilka chwil wcielił się w ciało Twojego potencjalnego Klienta. I wyobraź sobie sytuację, że jesteś w sklepie. Przed oczami masz półkę, wypełnioną po brzegi pozornie tymi samymi towarami. Każdy z nich posiada etykietę. Lepszą i gorszą. Tylko wyprodukowany przez Ciebie wyrób nie posiada tego typu oznaczenia. W teorii można powiedzieć, że wyróżnia się z tłumu konkurencji. Niestety, ale tak wygląda tylko teoria. Praktyka brutalnie zweryfikuje produkt, który nie posiada etykiety. Dlaczego? Klient nie będzie mógł znaleźć najważniejszych dla niego informacji. To główny powód. Tym lekko drugoplanowym jest oddziaływanie brandu na wyobraźnie konsumenta. Przecież wiadomo już od lat, że przeważnie kupujemy oczami. Może to zabrzmieć groteskowo, ale mnóstwo razy zdarza się taki case, gdzie Klient wybiera dany produkt nie ze względu na cenę, jakość czy skład. Dla wielu osób priorytetowym aspektem jest wygląd opakowania oraz samej etykiety. Projekty atrakcyjne pod względem wizualnym cieszą się o wiele większą popularnością od rozwiązań, jakie nie przywiązują większej uwagi do wyglądu tego typu elementów. Teraz już wiesz, dlaczego etykieta po prostu musi znaleźć się na Twoim produkcie, prawda?

Dbając o atrakcyjny design etykiety zwiększasz szansę na sprzedaż produktu

Poniekąd zdradziliśmy już, że dla wielu konsumentów ogromnie ważna jest wizualna część Twojej etykiety. To stuprocentowa prawda. Wiele firm specjalizujących się w projektowaniu i drukowaniu tego typu elementów podkreśla, że design etykiet produktowych musi stać na wysokim poziomie. Po pierwsze – zalecane jest współpracowanie z doświadczonymi specjalistami. Firma Grafpress od lat prowadzi portal https://etykieta.info.pl/, gdzie można zamówić projekt naklejek oraz etykiet w różnych wersjach. Po drugie – warto, aby Twoja identyfikacja towaru była spójna z tym, co już reprezentuje sama marka. Mowa tutaj o użyciu brandowych kolorów, fontów czy chociażby logo. Po trzecie – musisz znaleźć idealny kompromis pomiędzy czytelnością, brakiem tworzenia ścian tekstu a dostarczeniem maksimum przydatnych informacji. Zdradzimy Ci pewien sekret. Słowo „przydatne” będzie tutaj kluczowe. Nie przedstawiaj swojemu Klientowi niczego, czego sam byś nie chciał przeczytać o własnym produkcie. Etykieta to nie jest miejsce na prezentowanie swojej historii czy całości procesu tworzenia danego towaru. W innym przypadku, konsument będzie zwyczajnie znudzony.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ
Reklamadogadać się w małżeństwie
Reklama
Reklama