Artystka znana jako połowa duetu XXANAXX wkracza na rynek z debiutancką płytą, na której delikatny wokal miesza się z pulsującym soulem, mięsistym R'N'B oraz charakterystycznym basem. Wciąż jest to elektronika, w której wokalistka czuje się najlepiej, aczkolwiek zespolona z żywymi instrumentami.
Wyjście z duetu damsko-męskiego sprowokowało wejście w kobiecość, a zatem warstwa liryczna utworów dotyka tematów, które były z artystką przez długie lata. Odzwierciedla przeżycia, które zbierała i kolekcjonowała. Jej nadzieje, tęsknoty, namiętności.
Wciąż najlepiej śpiewa mi się o miłości, lecz teraz częściej też o szukaniu miłości do samej siebie. Każda cząstka tej płyty to ja, a dźwięki i słowa, mimo długiej drogi jaką przeszła ta płyta, wciąż mocno ze mną rezonują.
- mówi Klaudia.
Na krążku znajdziemy 9 premierowych piosenek.
Premiera już w 22 marca 2024!
Pierwszą odsłoną solowego albumu Ko-oddech Klaudii jest utwór Niedoskonały, z tekstem Arka Sitarza (Rasmetalism), wyprodukowany przez Chloe Martini. Ta nowoczesna kompozycja to połączenie współczesnej elektroniki z przebojowym popem lat 80'.
Kolejne single, które zapowiadają album wokalistki to Ko-oddech Paryż Północy feat. Jan Rapowanie oraz Nucę to od lat feat. Ofelia.
Ostatnim singlem promującym album był Głód, do którego teledysk wyreżyserowała Ola Bodnaruś.
***
Klaudia Szafrańska jest doskonale znana szerokiej publiczności jako połowa duetu XXANAXX, który w 2012 roku założyła wspólnie z Michałem Wasilewskim. Zespół zrobił furorę na polskim rynku fonograficznym, czego efektem były występy na największych polskich festiwalach m.in.: Open'er, Orange Warsaw Festival, Męskie Granie, Kraków Live Festival czy H&M Music. Ich ostatni album Gradient, otrzymał statuetkę Fryderyk 2019 za album roku w kategorii elektronika.
Artystka ma na swoim koncie liczne współprace muzyczne, w tym duety z Quebonafide, Ten Typ Mes, VNM, Rasmentalism, Mariką czy Pawbeats'em.
W roku 2020 Klaudia została jedną z twarzy projektu PEPSI Taste The Beat, który odbił się szerokim echem. Utwory Tam, gdzie Wy oraz Żyj, jak chcesz stworzone pod tą kampanię osiągnęły ponad 10 milionów wyświetleń.
Napisz komentarz
Komentarze