Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 09:37
Reklama dotacje rpo

Sejmik województwa mazowieckiego bez siedziby?

Po osiemnastu latach użytkowania przez Sejmik Województwa Mazowieckiego pomieszczeń w budynku przy pl. Bankowym 3/5 w Warszawie, Wojewoda Mazowiecki wypowiedział Samorządowi Województwa Mazowieckiego umowę.
Sejmik województwa mazowieckiego bez siedziby?

Termin wypowiedzenia upływa 31 października 2017 r. O szczegółach Waldemar Kuliński, Sekretarz Województwa – Dyrektor Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

Kliknij aby odtworzyć

W przeciągu ostatnich kilkunastu lat samorząd Mazowsza na swój koszt dokonał w zajmowanych przy pl. Bankowym pomieszczeniach szeregu remontów, m.in. wymiany posadzek, montażu ogrzewania itp - dodaje Waldemar Kuliński.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Wojewodę mazowieckiego. W przesłanej odpowiedzi czytamy:

Odpowiadając na Pani pytania, uprzejmie informuję, że w związku z przejęciem przez Wojewodę od samorządu województwa zadania z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, konieczne było wypowiedzenie (z trzymiesięcznym okresem, który rozpoczyna się od 1 sierpnia) umowy ws. użytkowania pomieszczeń przez Urząd Marszałkowski. Wypowiedzenie dotyczy pomieszczeń biurowych (wedle naszych informacji pracuje w nich ok. 20 osób), a nie sali posiedzeń Sejmiku – deklarujemy, że mogą się one niezmiennie odbywać w sali im. S. Starzyńskiego.

Przygotowanie Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego do realizacji nowych obowiązków obejmuje m.in.: zapewnienie odpowiednich warunków lokalowych dla pracowników. W tym celu niezbędne jest pozyskanie nowej powierzchni biurowej.Urząd wojewódzki nie dysponuje wystarczającą liczbą pomieszczeń i nie ma środków na wynajem nowej powierzchni.

Wychodząc naprzeciw potrzebom Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, Wojewoda zaproponował możliwość zagospodarowania przez Urząd Marszałkowski innej powierzchni biurowej w budynku trzypiętrowym w Warszawie, należącym do Skarbu Państwa. Ma on większą powierzchnię niż dotychczas zajmowane pomieszczania. Ponadto Urząd Marszałkowski może przejąć go na własność, tak więc jest to korzystniejsze niż umowa użyczenia, dotycząca powierzchni przy pl. Bankowym.

Od stycznia 2018 r. Wojewoda Mazowiecki przejmie od samorządu województwa zadania z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Koordynacja zabezpieczenia społecznego dotyczy osób, które mieszkają i wykonują pracę w jednym z państw członkowskich UE, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub w Szwajcarii. Realizacja tego zadania przez wojewodów ma zapewnić lepszą organizację i terminowe rozpatrywanie spraw o świadczenia wychowawcze i świadczenia rodzinne w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Po zmianie przepisów Wojewoda Mazowiecki będzie realizował sprawy z zakresu: świadczeń rodzinnych i wychowawczych, formularzy SED (dokumenty ułatwiające kontakty między instytucjami  zabezpieczenia społecznego między państwami), pobranych świadczeń (w tym umorzenia, rozłożenia na raty i odroczenia spłat), obsługi informatycznej oraz sprawozdawczości.

Ewa Filipowicz

Rzecznik Prasowy Wojewody Mazowieckiego


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama