Jak wyjaśnia Urząd Miasta Sochaczew, przetarg jest naturalną konsekwencją przepisów zakazujących samorządom prowadzenia działalności pogrzebowej. Gminy mogą wprawdzie prowadzić same cmentarze, ale firmy pogrzebowe muszą zachować do nich równy dostęp.
Od stycznia 2017 roku sochaczewski cmentarz komunalny wraz z pracownikami i majątkiem funkcjonuje w strukturze Zakładu Gospodarki Komunalnej. To ZGK ogłosił przetarg na wynajem znajdującego się na terenie nekropolii budynku, w którym znajdują się m. in. kaplica i chłodnie. Obiekt posiada powierzchnię ponad tysiąca metrów kwadratowych wraz z przylegającymi doń podjazdami, schodami i dojściem, a także placem przed garażami i okalającym terenem zielonym.
Przetarg wygrało Przedsiębiorstwo Pogrzebowe „Haron”. Z tytułu wynajęcia ratusz otrzyma rocznie około 85 tysięcy złotych.
- We własnym zakresie i na własny koszt najemca ma przystosować pomieszczenia do swoich potrzeb, ma też na własny koszt dokonywać wszelkich napraw i bieżących remontów. Sam będzie płacił za zimną wodę, ścieki, energię, ogrzewanie, przeglądy budowlane i techniczne urządzeń znajdujących się w budynku – wylicza dyrektor ZGK Paweł Krasucki.
Jak zapewnia dyrektor Krasucki, jeśli chodzi o opłaty za wynajem kaplicy i chłodni, dla mieszkańców nic się nie zmieni, gdyż nowy zarządca musi stosować stawki ustalone przez Radę Miasta Sochaczew.
Natomiast możemy liczyć na zmianę wizerunku budynku cmentarnego, gdyż nowy najemca zapowiada jego remont, a także zmianę wyposażenia. Rentowność tych inwestycji zagwarantować ma długi termin najmu – minimum dziesięć lat.
Napisz komentarz
Komentarze