Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 18:31
Reklama dogadać się w małżeństwie

Aleja 600-lecia: najbardziej zniszczony odcinek do remontu

Zadanie nie będzie proste, bo to jedna z głównych ulic miasta, a w pasie drogowym znajdziemy chyba wszystkie sieci.
Aleja 600-lecia: najbardziej zniszczony odcinek do remontu

Trwają przygotowania do remontu najbardziej zniszczonego odcinka alei 600-lecia w Sochaczewie. Urząd Miasta ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej tego zadania, przebudowę wykona Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

 

Chodzi o mocno zniszczony odcinek 600-lecia od skrzyżowania z ul. Trojanowską i Staszica do połączenia z Chopina, czyli do miejsca, gdzie ulicę przecinają tory kolejki wąskotorowej, przy czym inwestycja obejmie również modernizację tego przejazdu. Z zadania wyłączony będzie odcinek drogi w moście nad Utratą, a to z tego względu, że most został przebudowany przez zarządcę niedawno i jest w dobrym stanie.

Ratusz ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej tej przebudowy. To uzgodniony z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich wkład sochaczewskiego samorządu w realizację inwestycji. Jak podaje UM, koszt wykonania dokumentacji szacuje się na na około 150 tysięcy złotych. Zgodnie z wytycznymi przetargowymi dokumentacja wraz ze wszystkimi pozwoleniami na budowę powinna powstać do końca listopada br.

Gotowa dokumentacja przekazana zostanie do MZDW, które w pierwszej kolejności będzie się starać w Urzędzie Marszałkowskim o pieniądze na realizację inwestycji, a następnie, prawdopodobnie w 2019 roku, zajmie się jej wykonaniem. Takie są uzgodnienia między burmistrzem Piotrem Osieckim, radnym wojewódzkim Adamem Orlińskim oraz szefem rejonu drogowego MZDW w Grodzisku Mazowieckim Konradem Ziółkowskim.

Remont wskazanego odcinka al. 600-lecia stanowić będzie dopełnienie przebudowy ul. Chopina, którą MZDW przeprowadzi jeszcze w tym roku. Planowany zakres prac jest kompleksowy. W projekcie powinny się znaleźć: wzmocnienie konstrukcji drogi, przebudowa nawierzchni jezdni, przebudowa istniejących chodników, budowa ścieżki rowerowej lub pasów wydzielonych dla ruchu rowerowego, budowę lub przebudowę kanalizacji deszczowej w zakresie niezbędnym do odwodnienia drogi, przebudowa zjazdów na działki przyległe do drogi oraz zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego.

- Zadanie nie będzie proste, bo to jedna z głównych ulic miasta, a w pasie drogowym znajdziemy chyba wszystkie sieci: wodociągową, sanitarną, gazową, elektryczną i związaną z łącznością. Jest przejazd kolejki wąskotorowej, a to oznacza uzgodnienia z PKP, oraz most na Utracie, którego na szczęście nie trzeba remontować, bo to nowa, liczące ledwie kilka lat konstrukcja – informuje sochaczewski ratusz.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Nosacz 12.04.2018 14:21
Powiedziałbym, że najgorszy odcinek zaczyna się na dalszym odcinku drogi, od torów do ronda Jana Pawła II, ale co tam.

PRZECZYTAJ
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama