Sarah Pinborough „13 minut”
"13 minut" to wciągający kryminał o ludzkich tajemnicach, lękach, manipulacji i potędze prawdy. Podważa to wszystko, co myślimy o swoich relacjach z innymi i budzi wątpliwości, czy naprawdę znamy naszych bliskich. Tasha jest "królową" szkoły. Wszyscy ją podziwiają, chcą z nią przyjaźnić, po prostu być nią. Jak to zatem możliwe, że znalazła się w wodzie, martwa przez 13 minut? Trzynaście minut w wodzie, śpiączka z wyziębienia, a potem cud nowego życia. Jej wypadek wstrząsnął lokalną społecznością zrzeszoną wokół uczniów i ich rodziców, a sama dziewczyna utrzymuje, że nic nie pamięta z tamtego feralnego dnia. Z czasem jednak jej historia wyłania się powoli z mroku za sprawą jej najlepszych przyjaciółek i kogoś, kogo Tasha odrzuciła lata wcześniej. Rozpoczyna się rozgrywka warta największych poświęceń.
Karolina Macios „Górnicy.pl”
Jeśli śledzicie kanał Discovery, to możecie znać serial pod tym tytułem. W książce znajdziecie siedem historii bohaterów tej produkcji. Agnieszka Bujas, reżyserka serialu, pisze tak: Tytani pracy. Skryci pod warstwą czarnego pyłu, potu i brudu. Pracują w cieniu podstępnych, nieprzewidywalnych wrogów: śmiercionośnego metanu, tąpnięć, wybuchów pyłu i gazów, zawału skał. Przez połowę życia codziennie wychodząc do kopalni, nie mają żadnej gwarancji, czy wrócą do swoich rodzin. Niewolnicy czasu, uzależnieni od szychty.
Dzisiaj, kiedy lojalność, odwaga i zapał są jak na lekarstwo, górnicy są najlepszym dowodem na to, ile jest się w stanie wytrzymać, pracując w jednych z najbardziej wrogich człowiekowi warunkach. Więcej: strzegąc bezpieczeństwa kolegów, bez wahania oddadzą za nich życie; są niczym kopalniana gwardia.
Przez lata funkcjonują w ramach sprawnego systemu, wykonując dzień w dzień te same rytuały. Ostatni papieros. Łaźnia, lampownia, pobranie aparatu tlenowego ucieczkowego. Podział załogi. Pędząca winda. Pięćdziesiąt sekund świstu w uszach. I osiem godzin ze świadomością, że do pierwszego telefonu po wyjeździe na powierzchnię dzieli ich ponad kilometr skał nad głową. Dalibyście radę?
Książka odpowiada na to pytanie za pomocą prawdziwych historii. O swojej pracy opowiadają Dawid, Robert i Malwina pracujący w kopalniach węgla, Krzysztof i Mariusz z kopalni miedzi oraz Tomek i Olek zajmujący się wydobyciem soli.
Ray Kroc „Prawdziwa historia McDonald’s. Wspomnienia założyciela”
Niewielu przedsiębiorców może poszczycić się tym, że radykalnie zmieniło styl życia ludzi, a Ray Kroc właśnie do nich należy. Jego rewolucja w funkcjonowaniu restauracji szybkiej obsługi, systemie franczyz, pomysły na ujednolicone szkolenia dla personelu i reklamę stawiają go w czołówce nawet wśród twórców biznesowych imperiów. Kroc nie był jednak typowym rekinem biznesu, swoją pierwszą franczyzę McDonald’s otworzył dopiero w wieku 52 lat. W Prawdziwej historii zaś spotykamy nie tylko Raya Kroca sprawnego biznesmena, lecz przede wszystkim Kroca człowieka kryjącego się za światowym gigantem w branży fast foodów.
Nieodparcie entuzjastyczny, wizjonerski, urodzony gawędziarz – Kroc fascynuje i inspiruje na każdej stronie swej Prawdziwej historii. Na podstawie tej jego autobiograficznej opowieści powstał film „McImperium” w reżyserii Johna Lee Hancocka z Michaelem Keatonem w głównej roli.
Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska „Ogród Zuzanny”
Urzekająca opowieść o uczuciach przekazywanych za pomocą sekretnego języka kwiatów. Zuzanna i Adam poznali i pokochali się na studiach, jednak nie dane było im być razem. Adam wyjechał na studia za granicę, po jakimś czasie ożenił się i przejął zarząd nad majątkiem teściów. Zuzanna zaś rzuciła studia, krótko była mężatką, a od lat samotnie wychowuje dziecko. Jednak los jest przewrotny i – po trzynastu latach – spotykają się na nowo. Adam zamawia projekt ogrodu, którym zajmować się ma właśnie Zuzanna. Kobieta postanawia przekazać mu wiadomość ukrytą w roślinach. W końcu nie od dziś fascynuje ją wiktoriański język kwiatów, często „pisze“ w ten sposób wiadomości do swoich bliskich. Czy Adam zdoła zrozumieć ukryte przesłanie? Ogród Zuzanny to powieść o szczególnej atmosferze, z wyrazistymi, interesującymi bohaterami (także tymi drugoplanowymi, na dwóch czy czterech… łapach), pełna ciepła i humoru.
"Wielka księga emocji"
Ta księga wprowadza dzieci w fascynujący świat emocji, czyli w świat uczuć. Na jej stronach przedstawione zostały baśnie i opowieści, w których wyeksponowano rozmaite uczucia ich bohaterów. Wszystko po to, by dzieci potrafiły rozpoznawać i nazywać emocje i by potrafiły okazywać je w sposób kontrolowany i adekwatny do sytuacji. Nie ma uczuć dobrych i złych, ale, każdy się chyba z tym zgodzi, nie powinniśmy okazywać szalonej radości w miejscu, gdzie wymagana jest od nas cisza i skupienie, np. w urzędzie czy podczas szkolnych zajęć, podobnie jak umiejętność nieokazywania złości czy gniewu cechuje człowieka opanowanego i kulturalnego. Gniew, strach, radość, wdzięczność, smutek… to tylko niektóre z emocji, które zostaną oswojone dzięki tej pięknej i mądrej księdze.
Lotte Olsson, Maria Nilsson Thore "Maskarada"
Mrówkojad nie może pojąć, dlaczego orzesznica nie chce iść na bal przebierańców. Jak można nie lubić maskarad? W dodatku jeżozwierz tak serdecznie ich zaprasza. Mrówkojad dziwi się jeszcze bardziej, gdy orzesznica stwierdza, że istnieją białe kłamstwa. Czy to znaczy, że te inne są czarne? Ale najdziwniejsze jest to, że w końcu trafiają na bal i orzesznica całkiem dobrze się bawi. A wszystko dzięki pewnej sztuczce…
Książka obrazkowa o parze przyjaciół – mrówkojadzie i orzesznicy, znanych z dłuższych opowiadań: „Dziwne zwierzęta", „Inna podróż" i „Sens życia" oraz innej książki obrazkowej „Sam w domu".
Gra planszowa „Zostań stylistką”
Autorami są Alina Brzeska-Czuba i Sławomir Czuba, a ilustracje wykonała Agnieszka Niedźwiadek. Duże pudełko zawiera 3 mini gry: Na wybiegu, Nowe stylizacje i Geniusz mody. To prawdziwa przygoda dla wszystkich małych dam. Można będzie w jej ramach zrobić zakupy w eleganckim butiku, upolować najlepsze okazje i przede wszystkim sprawdzić się jako stylistka. Gra przeznaczona jest dla dzieci od lat sześciu, zajmuje 30-40 minut i mogą w nią grać dwie do czterech osób. Składa się z: niedużej planszy, na której głównymi punktami są butiki, zakłady fryzjerskie i bankomaty, kart przedstawiających stylizacje, kart specjalnych, kart z modelkami do ubierania, pionków, papierowych ubrań i dodatków oraz żetonów z promocjami i pieniążków oraz kostki do gry.
Do wygrania będą: Górnicy.pl, 13 minut i Zostań stylistką
Napisz komentarz
Komentarze