Zwycięzcy konkursu (reporterzy YOUMOBIL) otrzymali bilety INTERRAIL Global Pass ważne przez 22 dni, które pozwalają odkryć 40 000 miejsc i podróżować koleją przez 31 różnych krajów. Zadaniem zwycięzców konkursu będzie odwiedzenie co najmniej 5 z 7 miast/regionów (w tym Płocka) biorących udział w projekcie: Quedlinburg (Niemcy), Modena (Włochy), Brezno i Žilina (Słowacja), Płock (Polska), Kraj Południowomorawski (Czechy) i Dugo Selo (Chorwacja).
Dodatkowo każdy reporter YOUMOBIL zamieści w mediach społecznościowych lub na blogach (po polsku i po angielsku) relację z wizyty w każdym z 5 odwiedzanych miast/regionów, w której opisze swoje wrażenia, doświadczenia i ciekawostki z podróży. Zwłaszcza te dotyczące transportu publicznego. Relacja może mieć dowolną formę – zdjęć, filmów, tweetów czy krótkich artykułów.
Konkurs „Przez Europę z biletem Interrail” to jeden z trzech konkursów zaplanowanych w ramach projektu YOUMOBIL „Promocja mobilności wśród dzieci i młodzieży z obszarów wiejskich poprzez lepszy dostęp do europejskiej i krajowej sieci transportu pasażerskiego”, współfinansowanego w ramach Programu Interreg Central Europe 2014–2020.
Celem tej inicjatywy, realizowanej przez samorząd województwa mazowieckiego i Koleje Mazowieckie jest promocja mobilności wśród dzieci i młodzieży zamieszkującej tereny wiejskie oraz zachęcenie ich do podróżowania środkami publicznego transportu zbiorowego. W ramach projektu organizowane będą m.in. konkursy, warsztaty i spotkania z dziećmi oraz młodzieżą. Stworzony zostanie również program lojalnościowy. Wszystko po to, aby poprawić wizerunek i zwiększyć atrakcyjność zbiorowego transportu publicznego.
– To ważne, by kształtować pozytywne trendy związane z komunikacją wśród dzieci i młodzieży oraz uczyć rozsądnego, a zarazem ekologicznego stylu życia. W dobie narastającego problemu zanieczyszczeń powietrza nasze decyzje dotyczące środka transportu, który wybieramy na co dzień, są niezwykle ważne i mają znaczenie społeczne. Zaszczepianie w młodych nawyku korzystania z transportu publicznego to działanie, które będzie mieć pozytywne skutki dla nas wszystkich. Zwycięzcom konkursu życzę wspaniałych wrażeń i fantastycznych podróży, które kształcą – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.
Projekt będzie realizowany do grudnia 2021 r. Bierze w nim udział 8 partnerów z 6 krajów Europy Centralnej. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,8 mln euro, przy czym wartość projektu realizowanego na Mazowszu wynosi blisko 140 tys. euro.
Poza tym w audycji:
- Poznaliśmy najaktywniejsze sołectwa na Mazowszu
- 1,6 mln zł na remont zabytków z Warszawy i okolic
- Awaria w warszawskiej oczyszczalni ścieków. Zanieczyszczenia trafiły do Wisły
7 dni na Mazowszu to program radiowy przedstawiający przegląd najważniejszych wydarzeń na Mazowszu w minionym.
Napisz komentarz
Komentarze