Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 12:07
Reklama prosto i po polsku

Pociągiem po Europie - 7 Dni na Mazowszu

Anna Orłowska z powiatu sochaczewskiego i Adam Fortuna z Warszawy już niebawem wybiorą się w podróż po Starym Kontynencie. To efekt wygranej w pierwszej edycji konkursu „Przez Europę z biletem Interrail” organizowanego w ramach projektu YOUMOBIL. Nagrody odebrali dziś z rąk marszałka Adama Struzika i Dariusza Grajdy, członka zarządu, dyrektora handlowego Kolei Mazowieckich. Coraz częściej wybieramy kolej jako alternatywę dla samochodu. Tak jest szybciej i taniej. Jednak podróż koleją, na długich trasach może też być szansą na zwiedzanie Polski i Europy. Myślę, że przed naszymi laureatami wspaniała podróż – mówi marszałek Adam Struzik.
Pociągiem po Europie - 7 Dni na Mazowszu

Kliknij aby odtworzyć

Zwycięzcy konkursu (reporterzy YOUMOBIL) otrzymali bilety INTERRAIL Global Pass ważne przez 22 dni, które pozwalają odkryć 40 000 miejsc i podróżować koleją przez 31 różnych krajów. Zadaniem zwycięzców konkursu będzie odwiedzenie co najmniej 5 z 7 miast/regionów (w tym Płocka) biorących udział w projekcie: Quedlinburg (Niemcy), Modena (Włochy), Brezno i Žilina (Słowacja), Płock (Polska), Kraj Południowomorawski (Czechy) i Dugo Selo (Chorwacja).

Dodatkowo każdy reporter YOUMOBIL zamieści w mediach społecznościowych lub na blogach (po polsku i po angielsku) relację z wizyty w każdym z 5 odwiedzanych miast/regionów, w której opisze swoje wrażenia, doświadczenia i ciekawostki z podróży. Zwłaszcza te dotyczące transportu publicznego. Relacja może mieć dowolną formę – zdjęć, filmów, tweetów czy krótkich artykułów.

Konkurs „Przez Europę z biletem Interrail” to jeden z trzech konkursów zaplanowanych w ramach projektu  YOUMOBIL „Promocja mobilności wśród dzieci i młodzieży z obszarów wiejskich poprzez lepszy dostęp do europejskiej i krajowej sieci transportu pasażerskiego”, współfinansowanego w ramach Programu Interreg Central Europe 2014–2020.

Celem tej inicjatywy, realizowanej przez samorząd województwa mazowieckiego i Koleje Mazowieckie jest promocja mobilności wśród dzieci i młodzieży zamieszkującej tereny wiejskie oraz zachęcenie ich do podróżowania środkami publicznego transportu zbiorowego. W ramach projektu organizowane będą m.in. konkursy, warsztaty i spotkania z dziećmi oraz młodzieżą. Stworzony zostanie również program lojalnościowy. Wszystko po to, aby poprawić wizerunek i zwiększyć atrakcyjność zbiorowego transportu publicznego.

– To ważne, by kształtować pozytywne trendy związane z komunikacją wśród dzieci i młodzieży oraz uczyć rozsądnego, a zarazem ekologicznego stylu życia. W dobie narastającego problemu zanieczyszczeń powietrza nasze decyzje dotyczące środka transportu, który wybieramy na co dzień, są niezwykle ważne i mają znaczenie społeczne. Zaszczepianie w młodych nawyku korzystania z transportu publicznego to działanie, które będzie mieć pozytywne skutki dla nas wszystkich. Zwycięzcom konkursu życzę wspaniałych wrażeń i fantastycznych podróży, które kształcą – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

Projekt będzie realizowany do grudnia 2021 r. Bierze w nim udział 8 partnerów z 6 krajów Europy Centralnej.  Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,8 mln euro,  przy czym wartość projektu realizowanego na Mazowszu wynosi blisko 140 tys. euro.

Poza tym w audycji:

  • Poznaliśmy najaktywniejsze sołectwa na Mazowszu
  • 1,6 mln zł na remont zabytków z Warszawy i okolic
  • Awaria w warszawskiej oczyszczalni ścieków. Zanieczyszczenia trafiły do Wisły

7 dni na Mazowszu to program radiowy przedstawiający przegląd najważniejszych wydarzeń na Mazowszu w minionym.  


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ
Reklamaprosto i po polsku
Reklama
Reklama